Home

 

 

           MARTURISIRE DE CREDINTA

 

               I. SFANTA SCRIPTURA

 

               1. Noi credem (marturisim, proclamam) ca Biblia este revelatia scrisa a lui Dumnezeu data omului, si astfel cele 66 de carti ale Bibliei date noua prin Duhul Sfant constituie cuvantul plenar (inspirat in egala masura in toate partile lui) al lui Dumnezeu (1Cor.2:7-14; 2Pt.1:20,21).

               2. Noi credem ca Cuvantul lui Dumnezeu este o revelatie obiectiva, propozitionala (alcatuita din propozitii - declaratii informative) (1Cor.2:13; 1Tes.2:13), inspirata in fiecare cuvant (2Tim.3:16), absolut ineranta (fara greseala) in documentele originale, infailibila (nu poate gresi) si insuflata de Dumnezeu. Noi credem in interpretarea literala, istorico gramaticala a Scripturii, care afirma faptul ca primele capitole din cartea Genezei infatiseaza cretia ca fiind facuta in sase zile literale (Gen.1:31; Ex.31:17).

               3. Noi credem ca Biblia constituie singura regula infailibila a credintei si practicii (Mt.5:18; 24:35; Io.10:35; 16:12,13; 17:17; 1Cor.2:13; 2Tim.3:15-17; Evr.4:12; 2Pt.1:20,21).

               4. Noi credem ca Dumnezeu a vorbit in Cuvantul Sau scris printr-un proces de dubla paternitate. Duhul Sfant i-a supraveghiat pe autorii umani, astfel incat ei, folosindu-si propriile personalitati si diferitele stiluri de scris, au redactat si au consemnat in scris Cuvantul lui Dumnezeu dat omului (2Pet.1:20,21) fara eroare in intreg sau in parte (Mt.5:18; 2Tim.3:16).

               5. Noi credem ca, desi pot exista mai multe aplicatii ale unui pasaj dat al Scripturii, nu exista decat o singura interpretare adevarata.

               Semnificatia sau intelesul Scripturii trebuie aflat pe masura aplicarii cu staruinta si zel a metodei literale, istorico-gramaticale de interpretare sub iluminarea Duhului Sfant (Io.7:17; 16:12-15; 1Cor.2:7-15; 1Io.2:20). Este responsabilitatea credinciosilor sa se convinga cu grija de adevarata intentie si semnificatie a Scripturii, recunoscand faptul ca aplicatia corecta are un caracter de obligativitate asupra tuturor generatiilor.

 

               II. DUMNEZEU

 

               Noi credem ca exista un singur Dumnezeu viu si adevarat (Dt.6:4; Is.45:5-7; 1Cor.8:4), un Spirit infinit, atotstiutor (Io.4:24), perfect in toate atributele Sale, unul singur in esenta, existand in mod etern in trei Persoane - Tata, Fiu si Spirit Sfant (Mt.28:19; 2Cor.13:14) - fiacare meritand in egala masura inchinare si supunere.

 

               A. Tatal - Dumnezeu

               Noi credem ca Dumnezeu Tatal, prima persoana a trinitatii, oranduieste si dispune toate lucrurile dupa propriul Sau plan (Ps.145:8,9; 1Cor.8:6). El este Creatorul tuturor lucrurilor (Gen.1:1-31; Ef.3:9). In calitatea Sa de singur Stapanitor absolut si atotputernic in univers, El este suveran in creatie, providenta si rascumparare (Ps.103:19; Rom.11:36). Calitatea Sa de Tata implica atat titlul dat Lui in cadrul Trinitatii, cat si relatia Lui cu omenirea. Ca si Creator, El este Tatal tuturor oamenilor (Ef.4:6), dar El e Tata Spiritual numai pentru cei credinciosi (Rom.8:14; 2Cor.6:18). El a hotarat pentru propria Sa glorie toate lucrurile care se intampla (Ef.1:11). El sustine, conduce si stapaneste orice creatura si eveniment (1Cr.29:11).

               In suveranitatea Sa, El nu este autorul pacatului, nici nu-l aproba (Hab.1:13), nici nu restrange responsabilitatea creaturilor morale si inteligente (1Pt.1:17). Prin indurarea Sa, El i-a ales din eternitate pe cei pe care a vrut sa fie ai Sai (Ef.1:4-6), ii salveaza de pacat pe toti cei care vin la El si devine, prin adoptiune, Tatal copiilor Sai (Io.1:12; Rom.8:5; Gal.4:5; Evr.12:5-9).

 

               B. Fiul - Dumnezeu

               1. Noi credem ca Isus Cristos, a doua persoana a Trinitatii, poseda toate perfectiunile divine, si in acestea El e co-egal, con-substantial si co-etern cu Tatal (Io.10:30; 14:9).

               2. Noi credem ca Dumnezeu Tatal a creat "cerurile si pamantul si tot ce este in ele" in conformitate cu voia Sa, prin Fiul Sau, Isus Cristos, prin care toate lucrurile continua in existenta si in activitate (Io.1:3; Col.1:15-17; Evr.1:2).

               3. Noi credem ca in Incarnare (Dumnezeu devenind Om), Cristos si-a predat (abandonat) numai prerogativele divinitatii, dar nimic din esenta divina. In incarenarea Lui, a doua persoana a Trinitatii, existand in mod etern, a acceptat toate ceracteristicile esentiale ale naturii omenesti si astfel a devenit Dumnezeu-Om (Fil.2:5-8; Col.2:9).

               4. Noi credem ca Isus Cristos reprezinta natura omeneasca si cea divina intr-o unitate indivizibila (Mi.5:2; Io.5:23; 14:9,10; Col.2:9).

               5. Noi credem ca Domnul nostru Isus Cristos S-a nascut din fecioara (Is.7:14; Mt.1:23,25; Lc.1:26-35), ca El a fost Dumnezeu incarnat (Io.1:1,14), si ca scopul incarnarii a fost acela de a-L revela pe Dumnezeu, de a-i rascumpara pe oameni si de a stapani peste Regatul lui Dumnezeu (Ps.2:7-9; Is.9:6; Io.1:29; Fil.2:9-11; Evr.7:25,26; 1Pt.1:18,19).

               6. Noi credem ca, in Incarnare, a doua Persoana a Trinitatii Si-a pus deoparte dreptul la prerogativele co-existentei cu Dumnezeu, Si-a asumat locul de Fiu, a luat asupra Sa o existenta potrivita unui serv, fara sa Se dezbrace sau sa renunte la atributele Sale divine (Fil.2:5-8).

               7. Noi credem ca Domnul nostru Isus Cristos a indeplinit rascumpararea noastra prin varsarea sangelui Sau si moartea Sa ca sacrificiu pe cruce, si ca moartea Sa a fost voluntara, indeplinita in locul altuia, substitutiva, rascumparatoare si avand ca scop impacarea (Io.10:15; Rom.3:24,25; 5:8; 1Pt.2:24).

               8. Noi credem ca pe baza eficacitatii mortii Domnului nostru Isus Cristos, pacatosul care crede este scutit de pedeapsa, de consecinta, de puterea si intr-o zi de insasi prezenta pacatului; si ca el e declarat drept (conform standardului divin), i se da viata eterna si este adoptat in familia lui Dumnezeu (Rom.3:25; 5:8,9; 2Cor.14,15; 1Pt.2:24; 3:18).

               9. Noi credem ca indreptatirea noastra este asigurata prin invierea Sa literala, fizica dintre cei morti si ca El e acum sus la dreapta Tatalui, unde mijloceste ca Avocat si Mare Preot al nostru (Mt.28:6; Lc.24:38,39; Fap.2:30,31; Rom4:25; 8:34; Evr.7:25; 9:24; 1Io.2:1).

               10. Noi credem ca in invierea lui Isus Cristos din mormant, Dumnezeu a confirmat divinitatea Fiului Sau si a adus dovada ca Dumnezueu a acceptat lucrarea de ispasire a lui Cristos pe cruce. Invierea fizica a lui Isus e de asemenea garantia unei invieri viitoare pentru toti credinciosii (Io.5:26-29; 14:19; Rom.4:25; 6:5-10; 1Cor.15:20,23).

               11. Noi credem ca Domnul Isus Cristos este Cel prin care Dumnezeu va judeca intrega omenire (Io.5:22,23):

               a) Credinciosii (1Cor.3:10-15; 2Cor.5:10);

               b) Cei vii de pe pamant la glorioasa Lui venire (Mt.25:31-46);

               c) Cei morti necredinciosi la Marele Tron Alb (Ap.20:11-15).

               Ca Mediator (Mijlocitor) intre Dumnezeu si om (1Tim.2:5), Capul Corpului Sau, care e Biserica (Ef.1:22; 5:23; Col.1:18), si viitorul Rege universal care va domni pe tronul lui David (Is.9:6,7; Ez.37:24 - 28; Lc.1:3-33), El e judecatorul final al tuturor celor care nu-si vor pune increderea in El ca Domn si Salvator (Mt.25:14 - 46;  Fap.17:30,31).

 

               C. Duhul Sfant - Dumnezeu

               1. Noi credem ca Duhul Sfant e o Persoana divina, eterna, fara obarsie, posedand toate atributele personalitatii si divinitatii, printre care intelect (1Cor.2:10-13), sentimente (Ef.4:30), vointa (1Cor.12:11), eternitate (Evr.9:14), omniprezenta (Ps.139:7-10), omniscienta (Is.40:13,14), omnipotenta (Rom.15:13) si veridicitate (Io.16:13).

               In toate atributele divine, El este co-egal si con-substantial cu Tatal si cu Fiul (Mt.28:19; Fap.5:3,4; 28:25,26; 1Cor.12:4 - 6; 2Cor.13:14; si Ier.31:31-34 cu Evr.10:15-17).

               2. Noi credem ca lucrarea Duhului Sfant este aceea de a executa voia divina in legatura cu intreaga omenire. Noi recunoastem activitatea Sa suverana in creatie (Gen.1:2), Incarnare (Mt.1:18), revelatia scrisa (2Pet.1:20,21) si lucrarea de salvare (Io.3:5-7).

               3. Noi credem ca o lucrare unica a Duhului Sfant din aceasta epoca a inceput in ziua Cincizecimii, cand a venit de la Tatal asa cum promisese Cristos (Io.14:16,17; 15:26) ca sa inceapa si sa termine edificarea Corpului lui Cristos. Activitatea Sa include convingerea lumii cu privire la pacat, la dreptate (conformarea cu standardul lui Dumnezeu) si la judecata; glorificarea Domnului Isus Cristos si transformarea credinciosilor dupa imaginea lui Cristos (Io.16:7-9; Fap.1:5; 2:4; Rom.8:29; 2Cor.3:18; Ef.2:22).

               4. Noi credem ca Duhul Sfant este agentul supranatural si suveran in regenerare (nastere din nou), botezandu-i pe toti credinciosii in Corpul lui Cristos (1Cor.12:13). De asemenea, Duhul Sfant locuieste in ei, ii sfinteste, ii invata, ii imputerniceste pentru lucrare si ii sigileaza pentru ziua rascumpararii (Rom.8:9-11; 2Cor.3:6; Ef.1:13).

               5. Noi credem ca Spuiritul Sfant e Invatatorul divin care i-a calauzit pe apostoli si profeti in tot adevarul in timp ce s-au angajat sa scrie revelatia lui Dumnezeu, Biblia (2Pt.1:19-21). Fiecare credincios poseda prezenta Duhului Sfant locuind in el din momentul salvarii, si e de datoria tuturor celor nascuti din Spirit sa fie plini de Spirit (tinuti sub control de El) (Rom.8:9-11; Ef.5:18; 1Io.2:20,27).

               6. Noi credem ca Duhul Sfant administreaza daruri spirituale Bisericii. Duhul Sfant nu Se glorifica nici pe Sine, nici darurile Sale prin expuneri sau manifestari ostentative, ci El Il glorifica pe Cristos prin punerea in aplicare a lucrarii Sale de rascumparare a celor pierduti si de edificare a credinciosilor in credinta preasfanta (Io.16:13,14; Fap.1:8; 1Cor.12:4 - 11; 2Cor.3:18).

               7. Noi credem in aceasta privinta ca Dumnezeu Duhul Sfant e suveran in acordarea tuturor darurilor Sale pentruca sfintii de astazi sa fie perfecti (completi), si ca vorbirea in limbi si realizarea miracolelor cu valoare de semn in zilele initiale ale Bisericii au avut ca scop aratarea si autentificarea apostolilor ca unii care reveleaza adevarul divin, si ele n-au intentionat niciodata sa fie o caracteristica a vietii credinciosilor (1Cor. 12:4-11; 13:8-10; 2Cor. 12:12;Ef.4:7-12; Evr.2:1-4).

              

               III. OMUL

 

               1. Noi credem ca omul a fost creat direct si pe loc de catre Dumnezeu dupa imaginea si asemanarea Sa. Omul a fost creat fara pacat, cu o natura rationala, cu inteligenta, cu vointa, cu autodeterminare si cu responsabilitate morala fata de Dumnezeu (Gen. 2:7, 15-25; Iac. 3:9).

               2. Noi credem ca intentia lui Dumnezeu in crearea omului a fost ca omul sa-L glorifice pe Dumnezeu, sa se bucure de comuniunea cu Dumnezeu, sa-si traiasca viata dupa voia lui Dumnezeu si prin aceasta sa indeplineasca scopul lui Dumnezeu cu omul in lume (Is.43:7; Col.1:16; Ap.4:11).

               3. Noi credem ca, prin pacatul lui Adam de neascultare fata de voia revelata si fata de Cuvantul lui Dumnezeu, omul si-a pierdut nevinovatia (inocenta), a atras asupra sa drept consecinta moartea fizica si spirituala; el a fost supus maniei lui Dumnezeu si a devenit in sine depravat, stricat si complet incapabil sa aleaga sau sa faca ceea ce este placut lui Dumnezeu in afara gratiei divine. Fara a avea puterea care sa-i permita restabilirea, omul este pierdut iremediabil. Ca urmare, salvarea omului e in intregime prin gratia lui Dumnezeu, prin intermediul lucrarii rascumparatoare a Domnului nostru Isus Cristos (Gen.2:16,17; 3:1-19; Io.3:36; Rom.3:_23; 6:23; 1Cor.2:14; Ef.2:1-3; 1Tim.2:13,14; 1Io.1:8).

               4. Noi credem ca, deoarece toti oamenii au fost in Adam, s-a transmis o natura viciata de pacatul lui Adam asupra tuturor oamenilor din toate epocile, Isus Cristos fiind singura exceptie. Astfel, toti oamenii sunt pacatosi prin natura, prin alegere si prin proclamatie divina (Ps.14:1-3; Ier.17:9; Rom.3:9-18,23; 5:10-12).

 

               IV. SALVAREA

 

               Noi credem ca salvarea este in intregime prin gratia lui Dumnezeu pe baza rascumpararii lui Isus Cristos, a meritului sangelui Sau varsat, si nu pe baza meritului sau faptelor omenesti (Io.1:12; Ef.1:4 - 7; 2:8-10; 1Pt.1:18,19).

 

               A. Alegerea

               1. Noi credem ca alegerea este actul lui Dumnezeu prin care, inainte de intemeierea lumii, i-a ales in Cristos pe cei pe care ii regenereaza, ii salveaza si ii sfinteste (Rom.8:28-30; Ef.1:4 - 11; 2Tes.2:13; 2Tim.2:10; 1Pt.1:1,2).

               2. Noi credem ca alegerea suverana nu contrazice sau anuleaza responsabilitatea omului de a se pocai si de a se increde in Cristos ca Salvator si Domn (Ez.18:23,32; 33:11; Io.3:18,19,36; 5:40; 2Tes.2:10-12; Ap.22:17). Cu toate acestea, intrucat gratia suverana include mijloacele de primire a darului salvarii ca si darul in sine, alegerea suverana va avea ca rezultat ceea ce hotaraste Dumnezeu.

               Toti cei pe care Tatal ii cheama la Sine vor veni cu credinta, si Tatal ii va primi pe toti cei care vin cu credinta (Ef.1:4 - 7; Tit 3:4 - 7; 1Pt.1:2).

               3. Noi credem ca alegerea n-ar trebui privita ca fiind bazata numai pe o suveranitate abstracta. Dumnezeu este cu adevarat suveran, dar El exercita aceasta suveranitate in armonie cu celelalte atribute ale Sale, mai ales cu omniscienta, dreptatea, sfintenia, intelepciunea, gratia si iubirea Sa (Rom.9:11-16). Aceasta suveranitate va glorifica totdeauna voia lui Dumnezeu intr-un mod total compatibil cu caracterul Sau asa cum este revelat in viata Domnului nostru Isus Cristos (Mt.11:25-28; 2Tim.1:9).

 

               B. Regenerarea

               Noi credem ca regenerarea sau nasterea din nou este o lucrare supranaturala a Duhului Sfant prin care sunt date natura divina si viata divina (Io.3:3-8; Tit 3:5). Ea are loc instantaneu si este facuta numai prin puterea Duhului Sfant, prin intermediul Cuvantului lui Dumnezeu (Io.5:24), cand pacatosul pocait, pentru ca i s-a dat posibilitatea de catre Duhul Sfant, reactioneaza prin credinta la aceasta salvare data de Dumnezeu. Regenerarea autentica se manifesta prin roade vrednice de pocainta, aratate in comportare si atitudini conforme voii lui Dumnezeu. Faptele bune vor fi dovada si roadele ei caracteristice (1Cor.6:19,20; Ef.5:17-21; Fil.2:12b; Col.3:12-17; 2Pt.1:4 - 11). Aceasta ascultare il face pe credincios sa fie tot mai conform imaginii Domnului nostru Isus Cristos (2Cor.3:18).

               O asemenea conformitate culmineaza cu glorificarea credinciosului la venirea lui Cristos (Rom.8:16,17; 2Pt.1:4; 1Io.3:2,3).

 

               C. Indreptatirea

               Noi credem ca indreptatirea inaintea lui Dumnezeu este un act al lui Dumnezeu (Rom.8:30,33), prin care El ii declaradrepti pe cei care, prin credinta in Cristos, se pocaiesc de pacatele lor (Lc.13:3; Fap.2:38; 3:19; 11:18; Rom.2:4; 2Cor.7:10; Is.55:6,7) si-L marturisesc ca Domn suveran (Rom.10:9,10; 1Cor.12:3; 2Cor4:5; Fil.2:11).

               Aceasta dreptate sau conformare cu standardul divin nu are de a face cu virtutea sau cu lucrarea omeneasca (Rom.3:20; 4:6) si implica punerea pacatelor noastre asupra lui Cristos (Col.2:14; 1Pt.2:24) si punerea dreptatii lui Cristos (a conformitatii Sale cu standardul divin) in contul nostru (1Cor.1:2,30; 6:11; 2Cor.5:21). Prin acest mijloc, Dumnezeu poate "fi drept, si sa indreptateasca pe cel care are credinta in Isus" (Rom.3:26).

 

               D. Sfintirea

               1. Noi credem ca fiecare credincios este sfintit (pus deoparte) pentru Dumnezeu prin indreptatire si de aceea este declarat sfant si recunoscut ca fiind un sfant. Aceasta sfintire se refera la pozitia credinciosului fata de Dumnezeu si este instantanee. Ea n-ar trebui sa fie confundata cu sfintirea progresiva. Aceasta sfintire are de a face cu pozitia credinciosului, nu cu umblarea sau starea lui de fata (Fap.20:32; 1Cor.1:2,30; 2Tes.2:13; Evr.2:11; 3:1, 10:10,14; 13:12; 1Pt.1:2).

               2. Noi credem ca prin lucrarea Duhului Sfant mai exista o sfintire progresiva prin care starea credinciosului este adusa mai aproape de asemanarea cu Cristos prin ascultarea de Cuvantul lui Dumnezeu si imputernicirea data de Duhul Sfant. Credinciosul e in stare sa duca o viata de sfintenie crescanda in conformitate cu voia lui Dumnezeu, devenind tot mai asemenea Domnului nostru Isus Cristos (Io.17:17,19; Rom.6:1-22; 2Cor 3:18; 1Tes.4:3,4; 5:23).

               3. Noi credem in aceasta privinta ca fiecare persoana salvata este implicata intr-un conflict zilnic - noua creatie in Cristos razboindu-se impotriva carnii - dar s-au luat suficiente masuri pentru victorie prin puterea data de Duhul Sfant care locuieste in ea.

               Dar credinciosul are de dus aceasta lupta in tot timpul vietii lui pamantesti, si ea nu se termina niciodata in mod complet. Toate afirmatiile care sustin posibilitatea eradicarii pacatului in aceasta viata sunt nescripturale. Eradicarea (extirparea, starpirea) pacatului nu este posibila, dar Duhul Sfant Se ingrijeste de victoria asupra pacatului (Gal.5:16-25; Ef.4:22-24; Fil.3:12; Col.3:9,10; 1Pt.1:14 - 16; 1Io.3:5-9).

 

               E. Asigurarea

               1. Noi credem ca toti cei rascumparati, odata salvati sunt paziti de puterea lui Dumnezeu si astfel sunt asigurati pentru totdeauna in Cristos (Io.5:24; 6:37-40; 10:27-30; Rom.5:9,10; 8:1,31-39; 1Cor.1:4 - 9; Ef.4:30; Evr.7:25; 13:5; 1Pt.1:4,5; Iu.24).

               2. Noi credem ca este privilegiul credinciosilor sa se bucure de siguranta salvarii lor prin marturia adusa de Cuvantul lui Dumnezeu, care interzice totusi folosirea libertatii crestine ca o scuza pentru trairea in pacat si Duhul lumesc (Rom.6:15-22; 13:13,14; Gal.5:13,16,17,25,26; Tit.2:11-14).

 

               F. Separarea

               1. Noi credem ca separarea sau despartirea de pacat este ceruta in mod limpede in tot Vechiul si Noul Testament, si ca Scriptura arata limpede ca in zilele din urma apostazia si Duhul lumesc vor creste (2Cor.6:14; 7:1; 2Tim.3:1-5).

               2.Noi credem ca, dintr-o recunostinta profunda pentru favoarea nemeritata a lui Dumnezeu acordata noua si pentru ca Dumnezeul nostru glorios e atat de vrednic de consacrarea noastra totala, noi toti cei salvati ar trebui sa traim in asa fel, incat sa demonstram iubirea si adorarea noastra fata de Dumnezeu si sa nu fim un motiv de rusine pentru Domnul si Salvatorul nostru. Noi mai credem ca Dumnezeu ne mai porunceste separarea de orice asociere cu apostazia religioasa, precum si cu practicile lumesti si pacatoase (Rom.12:1,2; 1Cor.5:9-13; 2Cor.6:14; 7:1; 1Io.2:15-17; 2Io.9:11).

               3. Noi credem ca cei credinciosi ar trebui separati pentru Domnul nostru Isus Cristos (2Tes.1:11,12; Evr.12:1,2) si afirmam ca viata crestina e o viata traita in conformare cu standardul divin si dovedita de o atitudine de fericire (Mt.5:2-12) si o continua aspiratie catre sfintenie (Rom.12:1,2; 2Cor.7:1; Evr.12:14; Tit2:11-14; 1Io.3:1-10).

 

               VI. BISERICA

 

               1. Noi credem ca toti cei care isi pun credinta in Isus Cristos sunt asezati imediat de catre Duhul Sfant intr-un corp spiritual unit, Biserica (1Cor.12:12,13), Mireasa lui Cristos (2Cor.11:2; Ef.5:23-32; Ap.19:7,8), al carei Cap este Cristos (Ef.1:22; 4:15; Col.1:18).

               2. Noi credem ca formarea Bisericii, Corpul lui Cristos, a inceput in ziua Cincizecimii (Fap.2:1-21,38-47) si se va termina la venirea lui Cristos pentru ai Sai cu ocazia Rapirii (1Cor.15:51,52; 1Tes.4:13-18).

               3. Noi credem ca Biserica este astfel un organism spiritual unic creat de Cristos, alcatuit din toti credinciosii nascuti din nou in epoca de fata (intre cele doua veniri ale lui Cristos) (Ef.2:11; 3:6). Biserica este distincta de Israel (1Cor.10:32), un mister care nu a fost dezvaluit pana in aceasta epoca (Ef.3:1-6; 5:32).

               4. Noi credem ca intemeierea si continuitatea bisericilor locale este invatata si definita limpede in Scripturile Noului Testament (Fap.14:23,27; 20:17,28; Gal.1:2; Fil.1:1; 1Tes.1:1; 2Tes.1:1) si ca madularele sau partile acestui Corp scriptural sunt invatate sa se asocieze impreuna in adunari locale (1Cor.11:18-20; Evr.10:25).

               5. Noi credem ca singura autoritate suprema pentru Biserica este Cristos (Ef.1:22; Col.1:18) si ca conducerea, darurile, ordinea, disciplina si inchinarea bisericii sunt randuite toate prin suveranitatea Sa asa cum o gasim in Scripturi. Lucratorii desemnati de catre Biblie, care isi indeplinesc serviciul subordonati lui Cristos si care sunt pusi peste adunare, sunt prezbiterii sau mai-batranii (barbati care mai sunt numiti episcopi si pastori invatatori; Fap.20:28; Ef.4 - 11) si diaconii, ambele lucrari sau functii trebuind sa indeplineasca anumite conditii biblice (1Tim.3:1-13; Tit.1:5-9; 1Pt.5:1-5).

               6. Noi credem ca acesti lideri conduc sau stapanesc ca niste servi ai lui Cristos (1Tim.5:17-22) si au autoritate in indrumarea bisericii. Adunarea trebuie sa se supuna conducerii lor (Evr.17:7,17).

               7. Noi credem in importanta calitatii de discipol (Mt.28:19,20; 2Tim.2:2), in responsabilitatea reciproca a tuturor credinciosilor unul fata de altul (Mt.18:15-17) si in nevoia de disciplina pentru membrii din adunare care pacatuiesc, in armonie cu standardele Scripturii (Mt.18:15-22; Fap.5:1-11; 1Cor.5:1-13; 2Tes.3:6-15; 1Tim.1:19,20; Tit.1:10-16).

               8. Noi credem in autonomia bisericii locale, scutita de orice autoritate sau control exterior, cu dreptul auto-organizarii si independentei fata de interventia oricarei ierarhii de indivizi sau organizatii (Tit.1:5). Noi credem ca este ceva scriptural ca bisericile adevarate sa coopereze una cu alta pentru prezentarea si raspandirea credintei.

               Cu toate acestea, bisericile locale, prin prezbiterii lor si prin modul de interpretare si aplicare a Scripturii, ar trebui sa fie singurele care sa decida masura si metoda cooperarii lor (Fap.15:19-31; 20:28; 1Cor.5:4 - 7,13; 1Pt.5:1-4).

               9. Noi credem ca scopul bisericii este sa-L glorifice pe Dumnezeu (Ef.3:21), sa se edifice in credinta (Ef.4:13-16) prin invatatura din Cuvant (2Tim.2:2,15; 3:16,17), prin comuniune (Fap.2:47; 1Io.1:3), prin respectarea poruncilor (Lc.22:19; Fap.2:38-42), prin inaintarea si transmiterea Evangheliei intregii lumi (Mt.28:19; Fap.1:8).

               10. Noi credem in chemarea tuturor sfintilor la lucrarea de servire (1Cor.15:58; Ef.4:12; Ap.22:12).

               11. Noi credem in nevoia bisericii de a coopera cu Dumnezeu in indeplinirea planului Sau in lume. in acest scop, El da bisericii daruri spirituale. Mai intai, El da barbati alesi in scopul echiparii sfintilor pentru lucrare (Ef.4:7-12), si El da si aptitudini spirituale unice si speciale fiecarui madular din Corpul lui Cristos (Rom.12:5-8; 1Cor.12:4 - 31; 1Pt.4:10,11).

               12. Noi credem ca au existat doua feluri de daruri date Bisericii primare:daruri miraculoase de revelatie divina si de vindecare, date temporar in perioada apostolica in scopul confirmarii autenticitatii mesajului apostolilor (Evr.2:3,4; 2Cor.12:12), si daruri pentru servirea altora, date pentru echiparea credinciosilor in vederea edificarii reciproce. Acum, cand revelatia data in Noul Testament este completa, Scriptura devine singurul test al autenticitatii mesajului cuiva, si darurile miraculoase de confirmare nu mai sunt necesare ca sa valideze un om sau mesajul lui (1Cor.13:8-12). Darurile miraculoase pot sa fie falsificate de catre Satan ca sa-i insale pana si pe credinciosi (Mt.24:24). Singurele daruri care functioneaza astazi sunt daruri care nu au legatura cu revelatia si care sunt date in vederea edificarii (Rom.12:6-8).

               13. Noi credem ca nimeni nu mai poseda astazi darul de vindecare, dar ca Dumnezeu aude si raspunde rugaciunii credintei si va da raspuns potrivit cu voia Sa perfecta pentru cei bolnavi, suferinzi si intristati (Lc.18:1-8; Io.5:7-9; 2Cor.12:6-10; Iac.5:13-16; 1Io.5:14,15).

               14. Noi credem ca bisericii locale i-au fost incredintate doua practici ceremoniale: botezul si Cina Domnului (Fap.2:38-42). Botezul crestin prin cufundare (Fap.8:36-39) este marturia solemna si frumoasa a unui credincios care-si proclama credinta in Salvatorul crucificat, inmormantat si inviat, si unirea lui cu El in moarte fata de pacat si inviere spre o viata noua (Rom.6:1-11). El mai este un semn al comuniunii si identificarii cu Corpul vizibil al lui Cristos (Fap.2:41,42).

               15. Noi credem ca Cina Domnului este comemorarea si proclamarea mortii Lui pana ce vine El, si ar trebui precedata totdeauna de o cercetare sau examinare serioasa de sine (1Cor.11:23-32). Noi mai credem ca in timp ce elementele impartasirii doar simbolizeaza carnea si sangele lui Cristos, Cina Domnului este totusi o comuniune reala cu Cristos cel inviat care e prezent intr-un mod unic, alaturandu-Se in comuniune sau partasie cu copiii Sai (1Cor.10:16).

 

               VII. INGERII

 

               A. Ingerii sfinti

               Noi credem ca ingerii sunt fiinte create, si de aceea nu trebuie sa li se aduca inchinare. Desi ei sunt o categorie de fiinte superioare omului, ei sunt creati ca sa-L serveasca pe Dumnezeu si sa I se inchine (Lc.2:9-14; Evr.1:7,14; 2:6,7; Ap.5:11-14).

 

               B. Ingerii cazuti

               1. Noi credem ca Satan este un inger creat si autorul pacatului. El a atras asupra sa judecata lui Dumnezeu prin razvratirea impotriva Creatorului sau (Is.14:12-17; EZ.28:11-19), prin atragerea in caderea lui a numerosi ingeri (Mt.25:41; Ap.12:1-14) si prin introducerea pacatului in neamul omenesc prin ispitirea de catre el a Evei (Gen.3:1-15).

               2. Noi credem ca Satan este dusmanul fatis si declarat al lui Dumnezeu si al omului (Is.14:13,14; Mt.4:1-11; Ap.12:9,10), printul acestei lumi care a fost infrant prin moartea si invierea lui Isus Cristos (Rom.16:20), si ca el va fi pedepsit pentru totdeauna in lacul de foc (Is.14:12-17; Ez.28:11-19; Mt.25:41; Ap.20:10).

 

               VIII. LUCRURILE DIN URMA (ESCATOLOGIA)

 

               A. Moartea

               1. Noi credem ca moartea fizica nu implica o pierdere a constientei noastre imateriale (Ap.6:9-11), ca exista o separare intre suflet si corp (Iac.2:26), ca sufletul celui rascumparat trece imediat in prezenta lui Cristos (Lc.23:43; 2Cor.5:8; Fil.1:23), si ca, pentru cei rascumparati, o asemenea separare va continua pana la Rapire (1Tes.4:13-17) care inaugureaza prima inviere (Ap.20:4 - 6), cand sufletul si corpul nostru vor fi unite din nou pentru a fi glorificate pentru totdeauna cu Domnul nostru (1Cor.15:35-44, 50-54; Fil.3:21). Pana atunci, sufletele celor rascumparati in Cristos raman pline de bucurie in comuniune cu Domnul nostru Isus Cristos (2Cor.5:8).

               2. Noi credem in invierea fizica a tuturor oamenilor, cei salvati pentru viata eterna (Io.6:39; Rom.8:10,11,19-23; 2Cor.4 - 14), iar cei care nu sunt salvati pentru judecata si pedeapsa eterna (Dan.12:2; Io.5:29; Ap.20:13-15).

               3. Noi credem ca sufletele celor care nu sunt salvati in momentul mortii sunt pastrati sub pedeapsapana la a doua inviere (Lc.16:19-26; Ap.20:13-15), cand sufletul si corpul de inviere vor fi unite (Io.5:28,29). Ei vor aparea atunci la judecata de la Marele Tron Alb (Ap.20:11-15) si vor fi aruncati in iad, lacul de foc (Mt.25:41-46), indepartati pentru totdeauna de la viata lui Dumnezeu (Dan.12:2; Mt.25:41-46; 2Tes.1:7-9).

 

               B. Rapirea Bisericii

               Noi credem in revenirea personala, fizica a Domnului nostru Isus Cristos inainte de tribulatia de sapte ani (1Tes.4:16; Tit.2:13) ca sa-Si ia Biserica de pe acest pamant (Io.14:1-3; 1Cor.15:51-53; 1Tes.4:15; 5:11) si, intre acest eveniment si revenirea Sa glorioasa cu sfintii Sai, ca sa-i rasplateasca         pe credinciosi dupa faptele lor (1Cor.3:11-15; 2Cor.5:10).

 

               C. Perioada tribulatiei (stramtorarii)

               Noi credem ca imediat dupa indepartarea Bisericii de pe pamant (Io.14:1-3; 1Tes.4:13-18) judecatile drepte ale lui Dumnezeu vor fi varsate asupra unei lumi necredincioase (Ier.30:7; Dan.9:27; 12:1; 2Tes.2:7-12; Ap.16), si ca aceste judecati vor culmina cu revenirea lui Cristos in glorie pe pamant (Mt.24:27-31; 25:31-46; 2Tes.2:7-12).

               In vremea aceea, sfintii din Vechiul Testament si din perioada tribulatiei vor fi inviati, si cei vii vor fi judecati (Dan.12:2,3; Ap.20:4-6). Aceasta perioada include a saptezecea saptamana din profetia lui Daniel (Dan.9:24-27; Mt.24:15-31; 25:31-46).

 

               D. A doua venire si domnia milenara

               1. Noi credem ca, dupa perioada tribulatiei, Cristos va veni pe pamant ca sa ocupe tronul lui David (Mt.25:31; Lc.1:32,33; Fap.1:10,11; 2:29,30) si sa-Si intemeieze Regatul mesianic timp de omie de ani pe pamant (Ap.20:1-7). In acest timp, sfintii inviati vor domni cu El peste Israel si peste toate natiunile de pe pamant (Ez.37:21-28; Dan.7:17-22; Ap.19:11-16). Aceasta domnie va fi precedata de infrangerea Anticristului si a Profetului Fals si de indepartarea lui Satan din lume (Dan.7:17-27; Ap.20:1-6).

               2. Noi credem ca Regatul insusi va fi implinirea promisiunii lui Dumnezeu data lui Israel (Is.65:17-25; Ez.37:21-28; Zah.8:1-17) pentru a-i readuce si restabili pe evrei in tara pe care au pierdut-o prin neascultare (Dt.28:15-68). Rezultatul neascultarii lor a fost faptul ca Israelul a fost temporar  pus deoparte (Mt.21:43; Rom.11:1-26), dar va fi trezit din nou prin pocainta ca sa intre in tara binecuvantarii (Ier.31:31-34; Ez.36:22-32; Rom.11:25-29).

               3. Noi credem ca acest timp al domniei Domnului nostru va fi caracterizat de armonie, dreptate, pace, conformitate cu voia lui Dumnezeu si viata lunga (Is.11; 65:17-25; Ez.36:33-38), si se va incheia odata cu eliberarea lui Satan (Ap.20:7).

 

               E. Judecata celor pierduti

               1. Noi credem ca la eliberarea lui Satan dupa domnia de o mie de ani a lui Cristos (Ap.20:7), Satan va insela natiunile pamantului si le va strange la lupta impotriva sfintilor si a orasului iubit, si atunci Satan si armata lui vor fi mistuiti de foc din cer (Ap.20:9). Dupa aceea, Satan va fi aruncat in lacul de foc si sulf (Mt.25:41; Ap.20:10), iar apoi Cristos, care e Judecatorul tuturor oamenilor (Io.5:22), ii va invia si ii va judeca pe cei mari si mici in judecata de la Marele Tron Alb.

               2. Noi credem ca aceasta inviere a mortilor nesalvati in vederea judecatii va fi o inviere fizica, dupa care, primindu-si condamnarea (Io.5:28,29), vor fi dati la pedeapsa constienta eterna in lacul de foc (Mt.25:41; Ap.20:11-15).

 

               F. Eternitatea

               Noi credem ca dupa terminarea Mileniului, dupa eliberarea temporara a lui Satan si dupa judecarea celor necredinciosi (2Tes.1:9; Ap.20:7-15), cei salvati vor intra in starea eterna de glorie cu Dumnezeu, dupa care elementele acestui pamant vor fi descompuse (2Pt.3:10) si inlocuite cu un pamant nou in care locuieste numai dreptatea (conformitatea cu standardul divin) (Ef.5:5; Ap.20:15,21,22). Dupa aceea, din cer va cobori orasul ceresc (Ap.21:2) si va fi locuinta sfintilor, unde ei se vor bucura pentru totdeauna de comuniune cu Dumnezeu si unul cu altul (Io.17:3; Ap.21,22). Domnul nostru Isus Cristos, dupa ce Si-a indeplinit misiunea de rascumparare, va preda atunci Regatul in mana lui Dumnezeu Tatal (1Cor.15:23-28), astfel ca Dumnezeu triunic sa domneasca pentru totdeauna (1Cor.15:28).

 

Send mail to: amorar@rdslink.ro with questions or comments about this web site.
Last modified: 01/08/04